Sidder DINE stædige kilo på arme, mave, lår eller numse?

Sidder DINE stædige kilo på arme, mave, lår eller numse?

I mandags var jeg inviteret til release på Anne Bechs nye bog Tab dig hvor du vil. Bogen er målrettet kvinder, der kæmper med de sidste genstridige kilo, der bare ikke vil gå væk, uanset hvor meget man træner eller hvor sund man er.
Hendes er erfaring er, at der skal forskellig indsats til, om de stædige kilo sidder på mave, lår, numse eller arme.

Anne-bech_ny-bog

Arrangementet blev holdt i de fantastiske historiske lokaler på Forlaget Gyldendal, hvor Anne har udgivet hele 5 bøger på de sidste 3½ år.

Den nye bog er den, som hun selv ville ønske, at hun havde skrevet først. Hun er blevet mere modig og har bl.a. kastet sig ud i at anbefale forskellige kosttilskud, hvilket kan virke kontroversielt efter bølgen med Kernesund Familie. Ikke desto mindre kaster hun sig ud i en række anbefalinger, som jeg skal komme nærmere ind på længere nede.

Anne-bech_tab-dig-hvor-du-vil

Anne Bech har en stor fanskare efter bøger som Bikini Bootcamp og Guide til Gudinekrop, og der var allerede over 8.000 forudbestilleringer på bogen, som udkom for et par dage siden. Så forventningerne er store!

Anne lægger ikke selv skjul på, at hendes drivkraft først og fremmest er et spørgsmål om at se godt ud. Ganske befriende, at hun åbent indrømmer det – for hvorfor ikke? Så længe, det ikke bliver fanatisk – og sådan opfatter jeg hende faktisk ikke – synes jeg, det er helt fint at gøre en indsat for sit udseende. For sidegevinsten er mere energi, bedre helbred og humør. Uanset, hvad der driver værket, er kost og motion i mine øjne nøglen til øget livskvalitet.

I Tab dig hvor du vil tager Anne Bech fat på de sidste stædige kilo.
På baggrund af hendes personlige træning af flere hundrede personer, har hun opdelt os kvinder i 4 kropstyper: Arme, Lår, Numse, Mave.

Bogen er måske først og fremmest for “nørder”, som hun selv betegner det. Selvom den også kan inspirere ved større vægttab, så handler den om det fokus, der skal til, hvis man vil af med de sidste stædige kilo, der bare har bidt sig fast og er nærmest umulige at komme af med. Om de så sidder på lårene, maven, numsen eller armene – og bare ikke vil væk, nærmest uanset hvad du gør, hvor sund du er, og uanset hvor meget du træner!

I bogen anvises specielle kost og træningsprogrammer for de fire kropstyper.
For alle gælder det, at man skal:

  • spise masser af sund og nærende mad regelmæssigt (masser af grønne grøntsager)
  • droppe sukker, kornprodukter og forarbejdet mad
  • drikke mere vand
  • få masser af protein fra kød, æg og skyr og kulhydrater fra grønt
  • få nok og god søvn
  • lave den rigtige træning
  • og tage kosttilskud

 

Kosttilskuddene er det nye og mere kontroversielle, som Anne Bech nu kaster sig ud i at anbefale på baggrund af hendes erfaringer. Hun anbefaler forskellige tilskud til de forskellige kropstyper, men noget af det, man generelt bør overveje som basis er multivitaminer, D-vitamin, zink og magnesium.

Hun mener, at faktorer som hormonbalance, stress og dårlig søvn spiller en stor rolle. Det kan også være, at du træner for meget og derfor øger din stress, hvorved kiloene, især på maven, bider sig fast.

Mavetypen skal bl.a. fokusere på søvn og stress.
Numsetypen skal bl.a. ud og løbe og undgå fx spinning.
Armtypen skal bl.a. træne hårdt og fokuseret og med høj puls.
Lårtypen skal bl.a. træne i den rigtige mængde – ikke for meget og ikke med for meget vægt eller for mange hop.

Der er selvfølgelig mange andre gode råd, og i bogen får du et fuldt detaljeret program for netop din kropstype både, hvad angår træning, kost og kosttilskud.

Tab-dig-hvor-du-vil-numsen
Personligt må jeg erkende, at jeg ikke er den, der følger fastsatte kure. Til gengæld elsker jeg at samle viden op, der skal inspirere mig i min daglige livsstil. Her i bogen er der bestemt ting, som jeg kan bruge:
Jeg vil overveje at sætte fokus på kosttilskudene.
Jeg har fået endnu en reminder om søvn og hvor altafgørende vigtigt, det er at komme i ordentlig tid i seng.
Jeg vil glæde mig over, at træning ikke skal være en stressfaktor, men selvfølgelig holde fast i, at træning skal være en del af livsstilen, hvis man vil have en pæn krop.
Endelig er der nogle gode og nemme opskrifter i bogen, som jeg helt klart vil tage til mig. Jeg skal fx til at dampe og riste noget mere kål!

Bogen kan købes hos fx Saxo.com til 200 kr.

Du kan følge mig/Voksenlivsstil her:
♥ Facebook: Klik her
♥ Bloglovin (få en mail med nyt på bloggen): Klik her
♥ Instagram: @Voksenlivsstil
♥ Besøg min webshop: Klik her

LÆS FLERE INDLÆG FRA VOKSENLIVSSTIL

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *