10 tips til at forsinke aldringsprocessen!

Alt, hvad du skal vide om olivenolie!

gaea-olivenolie
Der sker virkelig noget på området fedtstoffer i kosten for tiden. Der er fokus på den skjulte inflammation i vores kroppe, der menes at have en endog meget stor indflydelse på ældningen og på dannelsen af alvorlig sygdomme som kræft, diabetes, hjerte-karsygdomme, demens m.m. Inflammationen opstår pga. vores livsstil med alle de ting, som vi jo udmærket ved: for lidt bevægelse, rygning, alkohol, stress, dårlig søvn og selvfølgelig også en kost med for få fibre og grøntsager og ALT for meget Omega 6 gennem usunde planteolier, slik, kager, kiks, mayo, pomme fritter, dressinger og andet færdigfremstillet kost.

Good news er, at vi skal have mere af de gode fedtstoffer!

I dagens blogindlæg skal det handle om olivenolie, som er en væsentlig del af den berømte Middelhavskost, hvor de bestemt ikke holder sig tilbage med olivenolie. I Grækenland indtager man gladeligt 16 liter om året – per person!
I næste uge kommer jeg tilbage med et indlæg, hvor jeg ser på alle mulige forskellige fedtstoffer, både olier og de mættede fedtstoffer som smør og kokosolie – og hvad man skal bruge til hvad, og hvad der er godt og dårligt. Men i dag skal det handle det om olivenolie – som er en af de gode olier!

Gå også ind på Instagram, hvor du i denne weekend kan VINDE det her super lækre oliven-kit fra græske GAEA! Bl.a. fra deres prisvindende stjerne-område KRISTA!

GAEA [gai-ja]

gaea-oliven
Længere nede kan du klikke dig over til en super fin e-bog fra GAEA og Lahme om olivenoliens velsmagende verden, som du kan læse eller downloade. Her kan du hente en masse viden om olivenolien. Her får du noget af det vigtigste:

♥ Vælg ALTID rene olier som fx fra GAEA. De stammer fra ét område, fra lokale bønder, og er ikke rester opkøbt på det store verdensmarked og blandet sammen efterfølgende.

♥ En billig olie er lig med dårlig kvalitet!

♥ Brug koldpressede olier  – det gælder alle olier. De er uraffinerede, og smag og næringsstoffer er bevaret. Vælg jomfru eller ekstra jomfru olivenolier, som er perfekte olier af første presning.

♥ Vælg altid olier i en mørk flaske eller dåse, hvor lyset ikke ødelægger olien.

♥ Du kan sagtens stege i olivenolie! Olivenolie er mere varmestabil end de fleste andre spiseolier. Så længe du ikke steger meget hårdt (og det ryger fra olien).

♥ Olivenolie giver en smuk hud! Olien indeholder de fedtopløselige vitaminer K, E, D og A, som beskytter mod frie radikaler.

♥ Olivenolie har en anti-inflammatorisk effekt!

Læs selv mere om olivenolie ved at trykke på pilen (vælg full screen)
– eller download e-bogen (inkl. opskrift på foccacia og tærtedej med olivenolie):

Kærlig hilsen Jeanette

voksenlivsstil-spons

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv din kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

10 tips til at forsinke aldringsprocessen!